Ads 468x60px

Blogroll

Blogger templates

Blogger news

BTricks

BThemes

Recent Posts

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2019

Κων/νος Καραμάνος: Η πειρατεία πλήττει τη ναυτιλία

Συμπληρώνονται δύο εβδομάδες από την ημέρα που εκδηλώθηκε πειρατεία στα ανοιχτά των ακτών του Τόγκο στο ελληνικής κτήσης πετρελαιοφόρο «ELKA ARISTOTLE». Απήχθησαν τέσσερα μέλη του πληρώματος ανάμεσά τους και ένας εικοσάχρονος Έλληνας δόκιμος των οποίων η ομηρία δεν έχει λήξει ακόμα…

Ξέρουμε τι είναι εθνικά συμφέροντα και πώς διασφαλίζονται;

Μια περίπτωση…

Υπαρκτή, η πειρατεία από την αρχαιότητα αλλά παρακολουθώντας τόσο την εξέλιξη του πολιτισμού όσο και τις τάσεις σε διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και μετασχηματίζεται – διαφορετικά μέσα, στόχοι, μέθοδοι – αλλά και «κινείται» γεωγραφικά

Σύμφωνα με την πρόσφατη (2 Οκτωβρίου 2019) ανακοίνωση της ECSA*, που βασίζεται στην ετήσια αναφορά του ICC – CCS αλλά και στην απ’ ευθείας πληροφόρηση για περιστατικά, η πειρατεία «μετακόμισε» ή πιο σωστά «θεριεύει» στον κόλπο της Γουινέας. Για την προστασία λοιπόν, της ανθρώπινης ζωής και του παγκόσμιου εμπορίου, η ECSA καλεί την ΕΕ να αναλάβει δράση προτείνοντας μια δέσμη 8 μέτρων, όπως αναβάθμιση του θέματος στις σχέσεις ΕΕ-αφρικανικών χωρών, περιπολίες πολεμικών πλοίων εκτός χωρικής θάλασσας των χωρών της περιοχής, δημιουργία μηχανισμού ανταλλαγής πληροφοριών κλπ (το πλήρες κείμενο βρίσκεται στον σύνδεσμο).

Ξέρουμε ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι η πρώτη δύναμη στον κόσμο. Ξέρουμε επίσης ότι παρ’ όλο που ευρωπαϊκές δυνάμεις έχουν πιέσει για υψηλότερη φορολόγηση με το πρόσχημα ότι δεν αυξάνονται από τη ναυτιλία τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, χρήματα μπαίνουν στην ελληνική οικονομία από το σύνολο των δραστηριοτήτων της ναυτιλίας. Κι ακόμα, χρήματα μπαίνουν και στα νοικοκυριά των ναυτικών της ποντοπόρου.

Από την περιοχή της Σομαλίας υπάρχει εμπειρία τόσο στο επίπεδο των κρατικών δρώντων όσο και σε αυτό των εταιρειών του ναυτιλιακού χώρου. Βεβαίως, εκτός από τα μέτρα που οι πολλοί γνωρίζουμε, ειδικοί φρουροί, συρματοπλέγματα γύρω από τα πλοία, χώροι citadel κλπ, υπάρχουν και πολλά άλλα. Περιπολίες πολεμικών και συστήματα αναφορών. Έτσι, ένα ελληνόκτητο πλοίο που θα διαπλεύσει τον Ινδικό Ωκεανό θα προστατευθεί από ένα ιαπωνικό και θα αναφέρει – εφ’ όσον το επιθυμεί – στο UKMTO.

Έτσι, με δυο λόγια η παγκόσμια ναυτιλία πλήττεται από την πειρατεία άρα πλήττεται και η ελληνόκτητη. Όμως, συμμετοχή της «πολιτείας» στην προστασία της παγκόσμιας ναυτιλίας και ιδιαίτερα της πρώτης δύναμης, σήμερα δεν υπάρχει – ούτε καν σε επίπεδο ενός κέντρου αναφορών και επεξεργασίας δεδομένων… Υπάρχει χώρος για δραστηριοποίηση στην περιοχή που η πειρατεία και το έγκλημα θεριεύει, στον Κόλπο της Γουινέας. Υπάρχει όφελος από την στήριξη της πολιτείας, το ερώτημα είναι όμως αν υπάρχει, όχι βούληση αλλά στοιχειώδης γνώση «ποια είναι τα εθνικά συμφέροντα και πώς διασφαλίζονται».

Κων/νος Καραμάνος μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου

*ECSA (European Community Shipowners’ Association)

POSITION PAPER 2 October 2019
EUROPEAN SHIPPING INDUSTRY CALLS FOR IMMEDIATE
AND SUSTAINED ACTION TO ENSURE MARITIME SECURITY
IN THE GULF OF GUINEA


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σας θα δημοσιευτεί μετά από έλεγχο. Υβριστικά ή συκοφαντικά σχόλια δε δημοσιεύονται.